Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

Πώληση ελαττωματικών καταναλωτικών προϊόντων


Ο πωλητής οφείλει να παραδώσει το προϊόν χωρίς ελαττώματα και όπως έχει συμφωνηθεί στη σύμβαση πώλησης.

Σε περίπτωση, ωστόσο, που παραδοθεί στον αγοραστή ελαττωματικό προϊόν, εκείνος δικαιούται επισκευή ή αντικατάσταση χωρίς καμία επιβάρυνση. Μάλιστα, εφόσον σε διάστημα δύο ετών από την παράδοση του πράγματος εκδηλωθεί πραγματικό ελάττωμα, μπορούμε να διεκδικήσουμε τα δικαιώματα που παρέχει ο νόμος.

Ο πωλητής μιας ηλεκτρικής συσκευής, για παράδειγμα, υποχρεούται να παρέχει γραπτή εγγύηση, με τα δικαιώματα που παρέχει στον αγοραστή το εφαρμοστέο δίκαιο. Σε κάθε περίπτωση οφείλει να παρέχει οδηγίες χρήσης στα ελληνικά για τη σωστή συντήρηση και τους κινδύνους του προϊόντος. Επιπλέον, είναι υποχρεωμένος να παρέχει στον καταναλωτή τις απαραίτητες τεχνικές υπηρεσίες και τα ανταλλακτικά καθ’ όλη τη διάρκεια της εγγύησης. Σε περίπτωση αντικατάστασης του προϊόντος η εγγύηση ανανεώνεται για όλη τη διάρκεια ζωής του νέου προϊόντος, ενώ τυχόν των υποχρεώσεων αυτών επισύρει ποινές.

Ως καταναλωτές μπορούμε να καταγγέλλουμε παραβίαση αυτών των υποχρεώσεων στο Υπουργείο Ανάπτυξης και στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή. Τέλος, προσέχουμε ιδιαίτερα τις παραπλανητικές διαφημίσεις και επιλέγουμε βάσει του οικονομικού μας συμφέροντος, αλλά και της ποιότητας των προϊόντων. 

Πηγή :www.real.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου